נתניה
ויצמן 24

מחלות חניכיים - איזו חיה?

השכיחות של מחלות דלקתיות כרוניות של רקמות חניכיים באוכלוסייה הבוגרת הגיעה ל-98%. עם ההתפתחות וההתקדמות של האנושות, השכיחות של מחלות חניכיים דלקתיות (IPPD) עולה בחדות. אם בתחילת המאה העשרים מחלה זו נמצאה אצל אנשים בני 40 ומעלה, אז כבר בשנות ה-80-90 CKD בכל רחבי העולם הפך ל"צעיר יותר". מה הסיבה להתרחשותם?

הגורם השורשי למחלות חניכיים דלקתיות כרוניות נחשב למשקעים דנטליים - רובד רך ורובד שיניים, הנוצרים כתוצאה מהיגיינת פה לא מספקת, מאפיינים אנטומיים של מערכת השיניים, שינויים בהרכב האיכותי והכמותי של המיקרופלורה, ירידה בגורמי ההגנה של הגוף וכו'.

כאשר האיזון בין מיקרואורגניזמים פתוגניים לבין כוחות ההגנה של רקמות חניכיים והגוף מופר, מתפתחת דלקת כרונית ברקמות החניכיים - דלקת חניכיים כרונית, שהיא מצב הפיך ובמידה ומתבצע טיפול איכותי בשלב זה, התהליך יכנס לשלב ההפוגה.

עם חשיפה ממושכת לפתוגנים ברקמת החניכיים על רקע הפרעות סיסטמיות, מתרחשים שינויים פתומורפולוגיים נוספים, ודלקת חניכיים הופכת לדלקת חניכיים: החיבור הדנטוגיבאלי נהרס, נוצר כיס חניכיים, האפיתל הפה צומח לתוכו, משקעים שיניים תת-חניכיים מופיעים. , שבתורו תורם להעמקת הכיס.

תהליך דלקתי ארוך טווח מוביל לאטרופיה של רקמת החניכיים, רקמת חניכיים (הרס של הרצועות המחזיקות את השן במכתש) וכתוצאה מכך, ניוון של רקמת העצם של המכתשית והחלפת רקמות בריאות בגרגירים, אובדן של שיניים וכתוצאה מכך פגיעה באיכות החיים, פגיעה ביעילות הלעיסה, הופעת בעיות במערכת העיכול וכו'.