נתניה
ויצמן 24

למה עלי לעשות צילום רנטגן אם הכל כבר גלוי?

לעתים קרובות אתה שומע מרופא שיניים: "אנחנו ניתן לך הפניה לתמונה פנורמית/סטטוס/סריקת CT כדי להכין תוכנית טיפול נוספת". ומיד נשאלת השאלה: "מה, עששת לא נראה? אתה לא רואה שחסרה לי שן? ובכן, אני אומר לך, זה כואב כאן."

לא כל כך פשוט. בואו נבין את זה.

בדיקת רנטגן של מטופל היא אחת השיטות הנפוצות ביותר לאבחון רוב המחלות של השיניים והלסתות האנושיות.

בעת קביעת אינדיקציות לבדיקת רנטגן ברפואת שיניים, יש לצאת ממספר גורמים. יש לקחת בחשבון כי יותר מ-50% משטח השן אינו נראה לעין בעת ​​בדיקת חלל הפה. כתוצאה מכך, ניתן לחקור אותם רק ברדיוגרפיה. בנוכחות עששת דנטלית, מחקר זה מסייע בזיהוי נגעים פרוקסימליים ותת-חניכיים, עששת משנית מתחת לסתימות וכתרים, מספק מידע רב ערך על הקשר בין פגם העששת לחלל השיניים, ונוכחות עששת בסדקים עמוקים ובצוואר הרחם. אזור.

במהלך טיפול אנדודונט, יש צורך בבדיקות רנטגן לקביעת מספר תעלות השורש, עקמומיותן ופטנטן וכן, במקרים מסוימים, לקביעת אורך העבודה. אל תשכח נקודה כה חשובה כמו בקרת איכות של מילוי תעלת שורש.

עבור פציעות טראומטיות, גידולים, מחלות דמויות גידול, ציסטות, עיוותים ונגעים בעצמות מערכתיות, בדיקות רנטגן הן השיטה העיקרית לאבחון וניטור והערכה של יעילות הטיפול שנקבע, הפיכות התהליך, זיהוי סיבוכים, וכו '

לא ניתן לבצע אבחון מדויק של מחלות חניכיים ללא צילום רנטגן. רוב משקעי השיניים ממוקמים מתחת לשולי החניכיים, לכן, על מנת שהרופא יראה בדיוק היכן הם נמצאים ויוכל לבצע ניקוי מקצועי ואיכותי, יש צורך בצילום פנורמי אבחנתי.

טומוגרפיה ממוחשבת (CT) מאפשרת לך לקבל תמונת חתך, שכבה אחר שכבה של כל אזור בגוף האדם, כולל הגולגולת. סורקי טומוגרפיה ממוחשבת מודרניים סורקים במהירות את חלק הגוף הנבדק ויכולים לשחזר את הסקירה שלו עם ייצוג בו-זמני של עצמות, שיניים ורקמות רכות. CT משמש לאבחון מחלות של גולגולת הפנים, מערכת השיניים, פתולוגיה של המפרק הטמפורומנדיבולרי, שברים בעצמות, גידולים, ציסטות, פתולוגיה של בלוטות הרוק, תכנון השתלות וכו'. יכולת מידע גבוהה משולבת עם רמת חשיפה נמוכה לקרינה למטופל.